Balitrip - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Paul Ruis - WaarBenJij.nu Balitrip - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Paul Ruis - WaarBenJij.nu

Balitrip

Door: Nelly

Blijf op de hoogte en volg Paul

13 Februari 2014 | Indonesië, Balikpapan

Bali 2014.

Op 7 febr. Vertrokken uit Amsterdam en volgende dag, na een overstap in Singapore aangekomen op Bali.
We zitten in Sanur in het "Sri Phala resort" , kleinschalig met grote kamers en lekker zwembad. Het ontbijt en het eten is hier prima.
We kunnen naar het strand lopen en hier zijn ook veel winkeltjes langs de "wandelboulevard" waar iedereen je probeert iets te verkopen.
Zijn verschillende Nederlanders tegen gekomen die hier de wintermaanden doorbrengen, een echtpaar kwam hier al voor de 17de keer! Sanur is een hele drukke stad met heel veel verkeer, zou hier geen maanden willen
We hebben deze eerste dagen heerlijk rustig doorgebracht met wandelen en relaxen bij het zwembad, heerlijk.
De temperatuur is hier zo'n 26 graden, wel licht bewolkt en af en toe een bui, de meeste s'avonds en s'nachts.
De meeste mensen zijn hier Hindoestaans en moslim. Zijn super beleefd tegen je.
Morgen gaan we naar Pemuteran, onderweg hebben we dan gelijk een excursie.

Onderweg hebben gestopt bij de rijstvelden, prachtige terrassen. We hebben daar een wandeling gemaakt van 1.5 uur, we hebben daar ook koffieplanten gezien, 2 soorten, cacaobomen, div. Soorten kruiden o.a. nootmuskaat , kruidnagelen. Ook de lemongrasplant, lekker in Aziatische gerechten. Na de lunch zijn we naar een waterval gelopen, naar beneden ging wel maar omhoog was een hele klim maar het was het wel waard. Door de vele regen die hier is gevallen, en soms nog steeds, was er heel veel water wat naar beneden denderden, geweldig gezicht.
Daarna naar het Adi Assri-resort. Supermooi resort aan zee met prachtige bungalows compleet met hemelbed!

• 13 Februari 2014 - 20:36

Dick & Francis:

Door de olympische spelen is het een aanleiding om thuis te blijven, voor het weer is het beter bij jullie.
    Leuk verhaal van de ervaringen.

Dick en francis

• 14 Februari 2014 - 10:31

Herman Veenendaal:

Hallo jongelui, lekker genieten en relaxen en zeker leuke dingen blijven doen daar is vakantie toch voor... zoals jullie in je reisverslag vermelden komt dat wel goed.
    Wij zijn aan het inpakken voor een weekje wintersport in Oostenrijk (Kaprun) we vertrekken zaterdag morgen naar lLandgraaf waar we blijven overnachten bij kennissen en vervolgens vertrekken we zondag naar oostenrijk.

Groetjes van Herman, Ria en Giovanni Veenendaal

• 16 Februari 2014 - 18:45

Romano:

Hoi levensgenieters!

Dat klinkt allemaal prima!
    Verbaasd me wel dat Sanur zo druk is.
    7 jaar geleden was een heel relaxed plaatsje.

Veel plezier!

Dikke kus en knuffel van Juliette
    En ons natuurlijk ;-)