Balitrip Paul en nelly - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Paul Ruis - WaarBenJij.nu Balitrip Paul en nelly - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Paul Ruis - WaarBenJij.nu

Balitrip Paul en nelly

Door: Nelly

Blijf op de hoogte en volg Paul

18 Februari 2014 | Indonesië, Balikpapan

Nachtduik

Paul heeft nog een nachtduik gemaakt samen met de divemaster,ik ben niet meegegaan, vindt het niet zo om in het donker te duiken.
Hij heeft heel veel gezien, was zeer actief leven tijdens de wisseling van dag naar nacht. Hij heeft bijzondere dingen gezien. Zoals:
De Frogfish, dat is een vis die zijn vinnen gebruikt om over de bodem te lopen, 2 zeepaardjes, dancing shrimps, deze bewegen alsof ze constant aan het dansen zijn, hermitkrabben, slang, div. slakjes, cleaning-shrimps , deze maken de bek en huid schoon van grote vissen. Vis met vleugels, familie van de schorpioenvissen.
Paul kwam helemaal blij als een kind uit het water door al deze bijzondere dingen die hij had gezien.
Wij hebben de afgelopen dagen verschillende mensen ontmoet. Een stelletje uit Finland dat al 5 maanden onderweg waren, die waren eerst naar Amerika geweest en daarna naar de kant van Azië gegaan. Gaan hierna nog naar de Filipijnen.
Een echtpaar uit Oisterwijk die daar een vakantiepark hadden (de Reebok) en nu lekker met pensioen waren en nog een echtpaar uit de buurt van Groningen, die daar een groothandel had, zoals Breur. Deze mensen ontmoeten hun dochter op Java en gingen 2,5 week met z'n drieën verder. Dit was voor deze mensen hun eerste verre reis. Leuk mee gekletst.
Morgen gaan we verder naar Ubud, onderweg gelijk nog een excursie, zijn benieuwd.

Groetjes
Paul en Nelly

• 18 Februari 2014 - 08:50

Joost:

Hoi paul en nelly,

Leuk jullie verhalen te lezen! Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Groeten uit brielle! En genieten maar op bali.

• 18 Februari 2014 - 09:59

An En Wim Egeter:

Jullie bericht ontvangen, wat hebben jullie een saai leven, wat een belevenis voor jullie. De groeten van an en wim egeter.

• 18 Februari 2014 - 19:15

Wim En Trudie:

Hoi, wat een vervelende vakantie, altijd maar zo'n!! Wij gaan lekker hutspot met spekkies eten en denken beetje zon van jullie erbij. Sven is tweede geworden en Bergsma heeft goud, de jong heeft brons.