Balitrip Paul en Nelly - Ubud - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Paul Ruis - WaarBenJij.nu Balitrip Paul en Nelly - Ubud - Reisverslag uit Balikpapan, Indonesië van Paul Ruis - WaarBenJij.nu

Balitrip Paul en Nelly - Ubud

Door: Nelly

Blijf op de hoogte en volg Paul

22 Februari 2014 | Indonesië, Balikpapan

Ubud
Vandaag richting Ubud. Onderweg een excursie gedaan, o.a. botanische tuin waar ook de Lumak-koffie wordt verkocht. Dit een speciale koffie omdat: de Lumak-kat de lekkerste koffiebonen van de struik eet, daarna wordt het weer door hem uitgescheten en wordt de drol met de koffiebonen vermalen en gebrand,dat is dus hele exclusieve koffie hier, jammie. 250 gr. kost € 30.00
Zijn bij een tempel geweest die in een meer staat, beetje mystiek-achtig.
In Ubud verblijven we in het "Agung Raka resort. We hebben hier een prachtige villa met uitzicht op rijstvelden. Het is hier wel een stuk drukker dan in Pemuteran maar wel gezellig. Ik heb een les gevolgd van Power-yoga, deze duurde 90 min. Deze was behoorlijk pittig moet ik zeggen maar wel leuk om dat een keer te doen, zal wel spierpijn krijgen.
Paul zat op me te wachten na de les en zijn we gezellig koffie gaan drinken. S'Middags lekker gezwommen tot 3 uur toen barste er een flinke onweersbui los en deze heeft geduurd tot s'avonds laat.
De volgende ochtend hebben we een kookcursus gedaan, moesten eerst om 06.00 uur naar de markt, was al heel druk daar, werd natuurlijk weer van alles verkocht.
Wij waren de enige twee bij het koken. We hebben alles zelf gemaakt o.a. de pasta's van verschillende kruiden voor de soep en de saté van tonijn, best lekker wel heel pittig. We hebben ook nog Pisang Goring gemaakt met een lekker sausje van palmsuiker en cocos. Nadat alles klaar was hebben we het lekker opgegeten, smaakte prima. De keuken van Indonesië is wel arbeidsintensiever dan de Thaise keuken.
S'Middags liep het kwik op naar 30 gr. dus hebben we ons maar bij het zwembad geïnstalleerd, heerlijk gerelaxt .
Morgen gaan we richting Tulamben, zijn heel benieuwd hoe het daar is.

• 22 Februari 2014 - 12:04

Joost, Viola, Mia En Fien:

Hallo daar,

Dat klinkt allemaal weer erg leuk. Mia vindt de foto's erg mooi. Jullie mogen jullie opgedane kookkennis wel op ons uittesten :). Veel plezier nog. Dikke kussen

• 23 Februari 2014 - 09:45

Marina:

Weer zo'n leuk reisverslag!
    Mooie een mooie foto's.
    Eten ziet er ook heeeeeerlijk uit!!!
    Geniet er maar lekker van, veel plezier met jullie volgende trip.

groetjes, Marina en Johan

• 23 Februari 2014 - 18:27

Herman Veenendaal:

We zijn vandaag weer terug van een weekje wintersport in Oosterijk, het was een top week met snowboarden.
    Zo te zien vervelen jullie je niet, wat een mooie foto's helemaal top.

Groetjes Herman Ria en Giovanni